torsdag 2 juli 2009

July 2nd 2009

Hej,

har fortf ingen dator, men kom pa att jag bor granne med apple 24h storen for tillfallet, sa tog tillfallet i akt och gick hit.

Jag har kommit igang pa jobbet, tva dagar har passerat a jag har traffat ovanligt manga trevliga manniskor. Dock haller jag pa med introduktions dagar som kanske ar vettiga for ngra dumma manniskor, men for andra lite mer valuppfostrade manniskor kanns det som ett skott i magen. Ja det ar exakt sa trakigt, hur halsar man pa en gast? vad far man inte saga till en gast osv. Ja det ar verkligen sa trakigt :) men det ar ngt varenda jakel maste ga igenom sa jag far bita ihop och se glad ut....annars forsoker jag fortf bli av med jetlaggen. mina vanner har jobbat kvallar sa jag har sysselsatt mig sjalv genom att ga och ga, satt mig pa bio (the hangover, och public enemies) bada valdigt sevarda. Jag trivs bra, och det ar fortf wow kansla, sa val inne pa hotellet och utanfor hotellet. Har vatt och kollat pa mitt framtida boende, som ar ok, ingen wow kansla dar dock. Men man far va glad for det lilla och det ar ju ganska tillfalligt da inga kontrakt skrivs.

Jag trivs jakligt bra, men gramer mig fortfarande for att inte fa vara hemma med er, och for andra irriterande saker, som inte borde uppstatt fran forsta borjan. Men varlden ar annorlunda, och jag gor det basta av det pa den har sidan av atlanten. Har inte tid att tanka pa en san liten struntsak, nar jag faktiskt har storre planer infor morgondagen.

Pa lordag ar det 4th of july, tydligen far man fira sin nationaldag har tillskillnad fran sverige...ibland ar det ok att gilla sitt land och visa att man gor det utan att bli utkastad fran det.

Mat massigt har jag val inte mott ngn storre kulturell chock. pizzan och hamburgaren finns pa varje gat horn, forsoker dock undvika den och trycka imig allt annat som inte bestar av 99% fett.

Ganska trakigt inlagg, da jag har tre stora hiphoppare som star och skriker i bakgrunden, kanner hans tuttifrutti tuggummi flasa i nacken, sadar obehagligt, sa jag gar tillbaka till mitt inte sa pjakiga boende for stunden, och tar en liten powernap.

Pa aterseende.

Bzzzzzzz

1luv.

1 kommentar:

  1. Roligt o höra att ni har det bra Emil... Kommer följa den här bloggen med spänning!

    Ses i höst :)

    SvaraRadera