söndag 2 augusti 2009

500 days of summer.

Crystal Castle (ignore the dancer) var riktigt riktigt bra igår. Helt galen liveshow, då stället förvandlades till nattklubb. Det låter inte riktigt lika bra på datorn, då jag saknar den vibrerande basen i kroppen. Arctic Monkeys levererade som vanligt, dock spelade dem 75% nya låtar, vilket var lite halvtråkigt, då pricken över i:et inte kunde sättas. Den sattes dock runt 2 snåret, då jag stötte på Alex (leadsinger) utanför en bar/pizzaplace där jag bor, och växlade några snabb ord och ett stadigt handslag innan han drogs iväg av en groupie.

Idag tog jag mig äntligen till International Center of Photography; Där Richard Avedon Fashion presenterades, i en form av tidsskildring från hans tidigare svart-vita verk 1940 till hans senare lite mer färgglada verk runt 1990. Magnifik utställning, som jag var helt tagen av. Att få se hur han alltid lyckas maximisera modét, och detaljerna på var bild. Hur han sätter saker som för många är i fokus, i andra hand, och med hjälp av dem bygger upp en sensuell bild av vad modét en gång var, och vad det än är. Nedan följer tre av mina favorit bilder från utställningen, alla från en tidigare period.

All images via google image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar